DIFFERENTIAL APPROACH TO TEACHING RUSSIAN LANGUAGE

Cover Page

Abstract


In the article a new interpretation of differential approach to teaching Russian language is suggested. The idea of this approach reflects the necessity of optimization of educational process, improvement of quality of teaching and learning due to involvement into the educational process modern methods and forms of teaching, attention to peculiarities of the development of personality.

About the authors

J N Gosteva

Education Center CMTI RAE

8, Pogodinskaya str., Moscow, Russia

References

  1. Материалы Московского Центра Интернет-образования - http://ito.edu.ru
  2. Виноградова Л.В. Развитие мышления учащихся при обучении математике. - Петрозаводск: Карелия, 1989.
  3. Капиносов А.Н. Уровневая дифференциация при обучении математике в 5-9 классах // Математика в школе. - 1990. - № 5.
  4. Орлова Т.В. Технология развития школы: теория и практика: Учеб. пособие. В 3 кн. Кн. 2. Основы технологии реализации модели целостного и поуровневого развития школы (для системы доп. проф. пед. образования) / Т.В. Орлова. Мин. образования РФ. - М.: Прометей, 2005.
  5. Половникова Н.А. О теоретических основах воспитания познавательной самостоятельности в обучении. - Казань, 1986.

Statistics

Views

Abstract - 79

PDF (Russian) - 73

Cited-By



Copyright (c) 2008 Gosteva J.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies