Linguocogntive aspects of intercultural business communication

Cover Page

Cite item

Abstract

The author analyses the main lingvocognitive characteristics of cross-cultural business communication and considers examples of speech behaviour of business partners.

About the authors

E N Maliuga

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра иностранных языков экономического факультета; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Бэнкс Дж. Мультикультурное образование: цели и измерения // Новые ценности образования: культурная и мультикультурная среда школ. Вып. 4. - М.: Инноватор, 1996.
  2. Бателан П. Межкультурное образование - больше, чем долг // Права человека и культура мира: проблемы обучения и воспитания. - Лиллехаммер, 1996 / Под ред. Э. Клевена и др. - М.: АИРО - ХХ.
  3. Хенви Р. Достижимая глобальная перспектива / Пер. с англ. Я.И. Коплера и др. - Рязань, 1994.
  4. The Research Manual: Design and Statistics for Applied Linguistics Evelyn Hatch. - New York: Newbury House, 1991.
  5. Телия В.Н. Первоочередные задачи и методологические исследования фразеологического состава языка в контексте культуры // Фразеология в контексте культуры. - М., 1999.
  6. Астафурова Т.Н. Варьирование речевой деятельности в межкультурном деловом общении // Языковая личность: Жанровая речевая деятельность. - Волгоград, 1998.
  7. Hall E.T. Beyond culture. - New York: Anchor Press, 1976.
  8. Damen L. Culture learning: The fifth dimension in the language classroom. - Reading, MA: Addison-Wesley, 1987.
  9. Weaver W. The mathematical theory of communication. - Urbana and Chicago: University of Illinois Press, 1949.
  10. Володина Л.В., Карпухина О.К. Деловое общение и основы теории коммуникации. - СПб., 2002.

Copyright (c) 2008 Maliuga E.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies