Metaphoric conceptualisation of «wine» in french phraseology

Cover Page

Cite item

Abstract

On the basis of linguo-cultural analysis of the French phraseology the spectrum of cultural connotations of concept «wine» is defined.

About the authors

ZH V Kurguzenkova

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра иностранных языковФилологический факультет; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Зэлдин Т. Все о французах. - М.: Прогресс, 1989.
  2. Мадариага С. де. Англичане, французы, испанцы. - Спб.: Наука, 2003.
  3. Назарян А.Г. Почему так говорят по-французски? - М.: Наука, 1968. - С. 73.
  4. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. - М.: Слово, 2000. - С. 139.
  5. Chatelain-Courtois M. Les Mots du Vin et de l`Ivresse. - P.: Belin, 2001. - Р. 147-148.

Copyright (c) 2010 Kurguzenkova Z.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies