Metaphoric conceptualisation of «wine» in french phraseology

Cover Page

Abstract


On the basis of linguo-cultural analysis of the French phraseology the spectrum of cultural connotations of concept «wine» is defined.

ZH V Kurguzenkova

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра иностранных языковФилологический факультет; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

  • Зэлдин Т. Все о французах. - М.: Прогресс, 1989.
  • Мадариага С. де. Англичане, французы, испанцы. - Спб.: Наука, 2003.
  • Назарян А.Г. Почему так говорят по-французски? - М.: Наука, 1968. - С. 73.
  • Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. - М.: Слово, 2000. - С. 139.
  • Chatelain-Courtois M. Les Mots du Vin et de l`Ivresse. - P.: Belin, 2001. - Р. 147-148.

Views

Abstract - 113

PDF (Russian) - 77


Copyright (c) 2010 Кургузёнкова Ж.В.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.