Stylistic devices in french advertising texts

Cover Page

Abstract


This article deals with the problem of stylistic devices of the lexical level, widely applied in modern French advertising texts as means of linguistic manipulation on mass consciousness.

A S Borisova

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра иностранных языков филологического факультета; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

  • Медведева Е.В. Рекламная коммуникация. - М.: Едиториал УРСС, 2004.
  • Ученова В.В., Старых Н.В. История рекламы. - М., 1999.
  • Фещенко Л.Г. Структура рекламного текста. - СПб.: Петерб. ин-т печати, 2003.
  • Lormelle Ch. La pub d'aujourd'hui. - Dijon, 1999.
  • Литвинова А.В. Особенности рекламных текстов. - М.: Просвещение, 1995.
  • Шарков Ф.И., Гостенина В.И. Технология рекламы. - М.: РИП Холдинг, 2007.

Views

Abstract - 152

PDF (Russian) - 558


Copyright (c) 2009 Борисова А.С.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.