Stylistic devices in french advertising texts

Cover Page

Abstract


This article deals with the problem of stylistic devices of the lexical level, widely applied in modern French advertising texts as means of linguistic manipulation on mass consciousness.

About the authors

A S Borisova

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра иностранных языков филологического факультета; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Медведева Е.В. Рекламная коммуникация. - М.: Едиториал УРСС, 2004.
  2. Ученова В.В., Старых Н.В. История рекламы. - М., 1999.
  3. Фещенко Л.Г. Структура рекламного текста. - СПб.: Петерб. ин-т печати, 2003.
  4. Lormelle Ch. La pub d'aujourd'hui. - Dijon, 1999.
  5. Литвинова А.В. Особенности рекламных текстов. - М.: Просвещение, 1995.
  6. Шарков Ф.И., Гостенина В.И. Технология рекламы. - М.: РИП Холдинг, 2007.

Statistics

Views

Abstract - 341

PDF (Russian) - 961

Cited-By


PlumX

Dimensions


Copyright (c) 2009 Борисова А.С.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies