Semantic and functional peculiarities of the verb «do» in different languages

Cover Page

Abstract


This article deals with the comparative analysis of the semantic and functional peculiarities of the verb «DO» in the English, German, French, Italian and Russian languages.

About the authors

N V Ievleva

Pedagogical Institute of Saratov State University

Кафедра романских языковПедагогический институт; Саратовский государственный университетим. Н.Г. Чернышевского; Pedagogical Institute of Saratov State University

References

  1. Вежбицкая А. Семантические универсалии и описание языков. - М., 1999.
  2. Гак В.Г. Теоретическая грамматика французского языка. - М., 2004.
  3. Дворецкий И.Х. Латинско-русский словарь. - М., 1976.
  4. Державина Е.И. История группы глаголов с общим значением «делать» в русском языке: Дис. ... канд. филол. наук. - М., 1985.
  5. Козуева В.А. Функционирование декларативного глагола faire в старофранцузском и современном французском языках // Вестник Удмуртского университета. - 1993. - № 7.
  6. Резникова Т.И. Грамматикализация конструкций с глаголом «делать»: типология и семантика: Дисс. ... канд. филол. наук. - М., 2003.
  7. У Сяо Бо. Сопоставительный анализ употребления глаголов do, make и «делать» // Актуальные проблемы современной науки. - 2005. - № 1.
  8. Шанский Н.М., Боброва Т.А. Школьный этимологический словарь русского языка: Происхождение слов. - М., 2001.
  9. Щербинина О.В. Переводческие аспекты сопоставительного изучения лексики (на материале глаголов make, do и делать) // Вестник Северо-Кавказского государственного технического университета. Серия «Гуманитарные науки». - 2003. - № 1.
  10. DUDEN Etymologie. Herkunftswörterbuch der deutschen Sprache. - Zürich, 1989.
  11. Georgin R. Inflation du style. - P., 1963.
  12. Picoche J. Dictionnaire étymologique du français. - P., 2002.
  13. Pottier B. Théorie et Analyse en Linguistique. - P., 1992.

Statistics

Views

Abstract - 454

PDF (Russian) - 115

Cited-By



Copyright (c) 2009 Иевлева Н.В.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies